گیل آبادی: تغییر «روابط عمومی»ها به «مرکز ارتباطات» موجب کارآمدی بیشتر مجموعه می شود

در نخستین نشست انجمن مردم نهاد و روابط عمومی ها برگزار شد، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران خواستار تغییر نام روابط عمومی به مرکز ارتباطات شد.

 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، شهرام گیل آبادی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نخستین نشست انجمن های مردم نهاد و روابط عمومی ها با بیان اینکه ارجاع غلطی از واژه روابط عمومی شده است، گفت: اهل علم نیز به این موضوع دامن زده اند. اولین ارجاع این کلمه کاسبی است و دوم آدم هایی هستند که زبان باز هستند و سوم ارجاع آدم هایی هستند که پلاکارد می زنند و شکل ظاهری چیزی را عوض می کنند.
وی با بیان اینکه باید ادبیات جدیدی برای واژه روابط عمومی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: جامعه ما بر عکس جوامعی است که تولید ادبیات می کنند. در جامعه و در دامن آدم های اهل علم و اندیشه چیزی قرار می گیرد و پرورانده می شود.درحقیقت ارجاع معانی بیشتر دست مردم است.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بابیان اینکه معنی حاصل از ارجاع یک پدیده خارج از خود آن است، اظهار کرد: این بدان معنی است که دیگران در مورد آن طوری می اندیشند که ما آن پدیده را رقم می زنیم. کاربری یک نظام و سیستم ما را به سمت چنین نگاهی می برد که جایگاه لغوی آن نسبت به فضای آن واژه دچار مشکل شده است.
وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از مواقع در روابط عمومی ها کارهایی انجام می شود که بزرگتر از اسمش است، گفت: کار روابط عمومی در حال حاضر رابطه عام را تعریف نمی کند. در هر جایی که تاکنون بوده ام و فعالیت کرده ام، «روابط عمومی» نام «مرکزارتباطات» به خود گرفته تا ساحت ارتباطی داشته باشد.
گیل آبادی ادامه داد: باید واژه جدیدی ایجاد کنیم تا در فضای بومی خودمان هم معنا پیدا کند. کاری که در شهرداری انجام داده ایم این است که برخی از این ساحت ها را جدا کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه اساس ارتباطات تبلیغات فرهنگی است، افزود: به همین منظور آمریکا برای این موضوع سند می نویسد و دیپلماسی آن را بر این اساس شکل می دهد. پس باید هرکسی در مجموعه خود به مفاهیم ورود پیدا کرده و ادبیات تازه ای را ایجاد کند.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در زمان حاضر در فصل رسانه قدرت قرار داریم، گفت: در این عصر رسانه ها از اندرونی دولت ها مطلع هستند.
به گفته وی در شهرداری تهران به جای واژه روابط عمومی با نامگذاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل ادبیات تازه ای تعریف شده است.
گیل آبادی با اشاره به برگزاری کمپین «آسمان آبی و زمین پاک» که 15 آبان ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حدود 9 ماه است که روی این پروژه کار شده، به طوری که بحث پسماند را از سینک منازل با دو محور تفکیک زباله خشک و تر و همچنین بیرون گذاشتن زباله ها در ساعت 9 شب آغاز کرده ایم. در همین رابطه به بحث خط سفید خیابان ها و بزرگراه ها پرداخته شده که اگر حل شود و رانندگان بین خطوط حرکت کنند، بسیاری از مشکلات در حوزه رانندگی در تهران حل خواهد شد. این در حالی است که در زمینه خط سفید زیرساخت ها، دوربین های ثبت تخلف و خط کشی ها نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه سومین موضوع آلودگی هوا در شهر تهران است، ادامه داد: بنابر آمار بهشت زهرا(س) روزانه 175 تا 185 نفر فوتی داریم. این درحالی است که در روزهایی که شاخص آلاینده هوا از عدد 100 بالاتر می رود، تعداد فوتی ها در شهر تهران به 230 نفر افزایش می یابد.

ظفری: برای شهرداری تهران ارتباط با سایر روابط عمومی ها اهمیت دارد
آرش ظفری، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری نیازمند است تا روابط عمومی ها در فرهنگ سازی به این مجموعه کمک کنند، اظهارکرد: از دغدغه های شهرداری تهران ارتباط با سایر روابط عمومی هاست. هر چیزی که به شهر و ارتقا ارتباطات در شهر کمک کند، شهرداری نیز به آن کمک خواهد کرد اما متاسفانه در حال حاضر روابط عمومی ها دچار از هم گسیختگی شده اند.
وی با اعلام خبر برپایی دو جام فوتسال در سال آینده که توسط شهرداری تهران بین مجموعه روبط عمومی ها برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مسابقه در قالب جام فوتسال بین روابط عمومی ها و جام رسانه ها برگزار خواهد شد.
ظفری با اشاره به اینکه از جمله مشکلات دیگر در حوزه روابط عمومی ها بحث آموزش است، ادامه داد: لازم است به بخش ساختار روابط عمومی ها هم پرداخته شود تا شخص شود در این زمینه چه فعالیت هایی انجام شده است.

خلفی: امروز رسانه ها اهرمی قوی درروشنگری هستند
فرزاد خلفی، معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه روابط عمومی ها، رسانه ها و افکارعمومی در یک راستا درجهت خدمت و تعالی جامعه قدم بر می دارند، اشاره کرد: نگاه روابط عمومی شهرداری تهران نگاهی واقع بینانه است. در حوزه روابط عمومی ها نباید خیلی آرمانی فکر کنیم، زیرا روابط عمومی حوزه ای فکری است که به دنبال ایجاد ایده آل هاست.
وی با تاکید بر اینکه با واقع بینی می توانیم بین شهروندان، اصحاب رسانه و شهرداری تهران تعاملی سازنده برقرار کنیم، اظهارکرد: در کنار تمام خدماتی که شهرداری تهران ارائه می دهد ممکن است یک یا دو مورد مشکل هم وجود داشته باشد، اما نباید به دلیل این موارد مجموعه شهرداری تهران را زیرسوال ببریم. درحقیقت لازم است تا موضوعات را واقع بینانه ببینیم.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در نظر دارد از حقایق ذهن سازی کند، ادامه داد: در این خصوص می توان تصویری عینی برای شهروندان عرضه کرد. امروز رسانه ها بازوان قوی برای روشنگری هستند که می توانند در زمینه های گوناگون آن را مدیریت کنند نه تبلیغ.
معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه معاونت رسانه به طور روزانه اخبار منفی در حوزه شهرداری تهران را جمع آوری و آنالیز می کند، ادامه داد: شهرداری نهادی اجتماعی و خدماتی است که طبیعی است مجموعه ای صددرصد بی نقص نباشد. دراین خصوص از نگاه واقع بینانه رسانه ها خوشحال می شویم.البته تاکید می کنم نباید در رسانه ها نگاه سیاه و سفید به شهرداری تهران داشته باشند.

نایب رییس انجمن روابط عمومی ایران: شهرداری تهران با ظرفیت محدود کارهایی زیادی انجام داده است
امیر عباس تقی پور، نائب رییس انجمن روابط عمومی ایران بابیان اینکه مجموعه شهرداری تهران یک مجموعه بزرگ با مسئولیت های بزرگتر است که راحت نمی توان در مورد آن قضاوت کرد، افزود: شهرداری تهران با ظرفیت های محدود تاکنون کارهایی زیادی انجام داده که نتیجه زحمات کارکنان این مجموعه است.
وی خاطرنشان کرد: من معتقدم این نشست نتیجه تلاش های خانواده روابط عمومی ها در ده سال اخیر است که در این مدت نیز اقدامات مناسبی از سوی سازمان های مردم نهاد انجام شده است.
نائب رییس انجمن روابط عمومی ایران با بیان اینکه تجربه های متعددی وجود دارد تا بتوان همایش ها را با یکدیگر ادغام کرد، گفت:اگر بحث هم افزایی باشد، این مورد بسیار ضروری است و شهرداری می تواند به عنوان جایگاهی باشد که می تواند متولی در این زمینه باشد.
تقی پور با اشاره به اینکه به نظر من جامعه روابط عمومی ها یک جمعیت 140 تا 150 هزار نفری در سراسر کشور است، اشاره کرد: روابط عمومی ها مشکلات فراوانی دارند. در گذشته مجموع کتاب ها در روابط عمومی ها 50 جلد کتاب بیشتر نبود اما در حال حاضر آثار قابل توجهی در این حوزه وجود دارد.
وی با بیان اینکه انجمن روابط عمومی های ایران در جلسات متعددی بحث هم افزایی و ارتقای سازمان های مردم نهاد را مطرح کرده است، افزود: از برخی شرایط موجود همچون بحث لوح فروشی باید کناره گرفت و در این زمینه نیز انجمن به عنوان قدیمی ترین نهاد این حوزه می خواهد از افراد شناسنامه دار حمایت کند.
نائب رییس انجمن روابط عمومی ایران در خصوص انتظارات از مجموعه شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران جایگاه ویژه ای دارد، اما تاکنون فرصت نکرده به انجمن های مردم نهاد توجه کند و برگزاری این جلسات و تداوم آنها بهترین فرصت است.

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی: مرکز ارتباطات شهرداری تهران به توسعه روابط عمومی ها توجه دارد
هوشمند سفیدی، دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با بیان اینکه در زمان روابط عمومی فعلی شهرداری تهران به توسعه روابط عمومی ها توجه می شود، افزود: در ابتدا باید نیازهای شما را بدانیم و بعد ببینیم چه کمکی می توانیم در این راه داشته باشیم. در زمینه آموزش، سنجش افراد و علمی تر کردن شهرداری تهران می توانیم کمک کنیم.
وی با بیان اینکه انتظارها از همایش ها زیاد است اما متناسب با ظرفیت همایش ها نیست، ادامه داد: سمپوزیوم سعی کرده، موضوعاتی که به آن توجه شده را مدنظر قرار دهد و در این زمینه مساله بحران را مطرح کرده است که نشان می دهد، هدف همایش ها متفاوت است.
دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با اشاره به اینکه باید به سخت و زیان آوربودن شغل روابط عمومی ها و انتقال آن به سازمان تامین اجتماعی پرداخته شود، افزود: مجموعه ما تاکنون به آموزش 7 هزار نفر، برگزاری 20کارگاه و اهدای لوح ارتباطات گستری به 45 مدیر ارشد اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه سمپوزیوم روابط عمومی ها کنفدراسیون روابط عمومی کشورهای اسلامی را راه اندازی کرده است، ادامه داد: این مجموعه در اساسنامه خود تهران را مقرر دائمی برگزاری همایش ها اعلام کرده ولی متاسفانه این موضوع بایگانی شده است.

مدیر باشگاه مدیریت ارتباطات: شهرداری به NGO ها کمک کند
لعلی، نائب رییس باشگاه مدیریت ارتباطات با تاکید بر اینکه اگر نام جلسه امروز را مجمع الجزایر روابط عمومی ها بنهیم، مناسبتر است، گفت: انجمن روابط عمومی ایران همایش های متعددی را در طول سال های مختلف برگزار کرده است.

دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی: روابط عمومی ایران بعد از 60 سال سند استراتژی روابط عمومی ندارد
علی شوقی بنام، دبیر ستاد برگزاری روابط عمومی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ایران بعد از 60 سال سند استراتژی روابط عمومی ندارد، اظهارکرد: در حوزه روابط عمومی باید بتوانیم سازمان خود را عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه به نظر من تعامل بین انجمن روابط عمومی ایران به معنای تلاش در جهت ارتقای سازمان ها و روابط عمومی هاست، گفت: شهرداری تهران نیز می تواند دراین زمینه حمایت خوبی از روابط عمومی ها داشته باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد


1395 - 1391 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به ستاد برگزاری هفته روابط عمومی می باشد .