امروز سه شنبه, 30 آبان 1396 - Tue 11 21 2017





تخصیص بودجه، پیام مدیریت شهری به تثبیت جایگاه روابط عمومی

 

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است که بار دیگردر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با مروری بر تهدیدات و آسیب های این حوزه در جهت مرتفع شدن آنها و اتخاذ تدابیر نو از سوی مسئولان و متولیان این امر ، زمینه های رشد و بالندگی این حرفه در کشور فراهم شود.


روابط عمومی امروز با گذر از مشکلات ساختاری، تشکیلاتی، و روزمرگی و نهایتاً سنتی بودن نگاهش را معطوف ساخته به تأثیرگذاری و تغییر نگرش مدیران و توجه به فعالان در پویایی، ارتقاءو تثبیت جایگاه این حوزه، همچنین به روز بودن، پژوهش محور بودن و ضرورت تأمین اعتبار و امکانات مورد نیاز از مهمترین نگرش های روابط عمومی نوین است.
روابط عمومی اکنون از مرحله اقدامات مقطعی و موردی گذشته و به مرحله تهیه و تدوین برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی درازمدت ، میان مدت و کوتاه مدت سنجیده ، هدفمند و دارای منطق و استدلال صحیح پا نهاده  است.
بنابر این اهمیت برنامه نویسی و داشتن برنامه مدون که یکی  از ارکان اصلی فعالیت در روابط عمومی است ، آنقدر روشن و بدیهی است که نیاز به استدلال ندارد، اما برای اجرای برنامه چه ملزومات فیزیکی ، مادی و مالی نیاز داریم؟
اگر سه وظیفه اصلی مدیریت را برنامه ریزی ، اجراء و کنترل بدانیم ؛ به تجربه ثابت شده است حتی اگر مدیری بهترین برنامه را در اختیار داشته باشد.ولی آن را در کشو خود قرار دهد مدیر موفقی نخواهد بود. لذا بررسی شرایط نشان دهنده آن است که بین سه وظیفه برنامه ریزی ، اجراو کنترل یک حلقه مفقود وجود دارد که همان «بودجه» می باشد.
بودجه اختصاص یک اعتبار موردی و مقطعی نیست بلکه یک سند برنامه ریزی شده و یک ابزارمهم مدیریتی محسوب می گردد. وجود بودجه در کنار مدیر این اطمینان را به او می دهد که دارای یک برنامه مدون برای یک سال آینده خود باشد و در اجراء به علت این که قبل از اجراء مقصد را می داند سعی در رسیدن به این هدف  خواهد کرد.که خود تضمین کننده موفقیت اوست.
 بنابر این شایسته است که بگوییم ، حیات و زندگی واقعی روابط عمومی ها زمانی آغازمی شود که این واحد در ردیف بودجه سالیانه سازمان سهمی داشته باشد.
در این راستا مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران افتخاردارد اعلام نماید، با مساعدت های شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری موفق به دریافت و تخصیص ردیفی در بودجه سالیانه شهرداری شده است.
مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به عنوان نهادی پایه و کلیدی موثر در سرنوشت سازمان با رویکرد ارتباط مداری و دانایی محوری با تلاشی هدفمند برای ایفاد برنامه ای منتج از فرهنگ جهادی در جهت تحقق منافع مردم و شهرداری علاوه بر اختصاص ردیف بودجه گامهای موثر و ارزنده ی دیگری را نیز برداشته است.
آرش ظفری
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران


1395 - 1391 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به ستاد برگزاری هفته روابط عمومی می باشد .