«روابط‌عمومی،صنعت و مدیریت ارتباط با مشتری»در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت

«روابط‌عمومی، صنعت و مدیریت ارتباط با مشتری» عنوان مقاله دکتر اسماعیل قدیمی در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت است که در تاریخ 29 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

 دکتر قدیمی معتقد است: مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM همه جنبه‌های تعامل یا همکنشی میان یک شرکت و مشتریانش را دربرمی گیرد. او با تأکید بر اینکه این امر از جنبه استراتژیک برای شرکت‌ها و مؤسسه‌ها از این جهت اهمیت بسیار دارد که مناسبات تولید، توزیع و مصرف اقتصادی را در فضایی رقابتی و برند محور، در حوزه های پیش تولید، تولید و پساتولید سامان می دهد می‌گوید: به عبارت دیگر، شرکت ها برای مدیریت روابط و مناسباتشان با مشتریان باید بر حوزه‌های جامعه‌شناسانه و روانشناسانه اجتماعی تسلط یافته تا بتوانند از عهده تشخیص و شناسایی مخاطبان بالقوه و بالفعل و نیازهای آنان و هم تغییرات محیطی و گرایشی – رفتاری آنان برآیند.

این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: علاوه بر این‌ها مدیریت ارتباط با مشتری باید شامل اشراف روابط‌عمومی بر فضای صنعتی کشور و ساختارها و کارکردهای مربوطه و ویژگی ها و نیازهای آن ها باشد. یک دستاورد بزرگ مدیریت ارتباط با مشتریان این است که مفهوم مشتری از خریدار صِرف در قلمروهای اقتصادی به مفهومی گسترده‌تر در بافتی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبدیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه این امر روابط‌عمومی را قادر می سازد تا مشتری را با همه ابعاد وجودی‌اش بشناسد، مشتری را از طریق تجربیات مطلوب ارتباطی برای شرکت و موسسه حفظ کند، مشتری های جدیدی را به خود جلب کند، قراردادها و متقاضیان بیشتری را برای دریافت کالا و خدمات مشتاق کند، کارایی صنعت را افزایش دهد، هزینه های مدیریت ارتباط با مشتری را کاهش دهد و سرانجام احساس رضایت مشتریان را برانگیخته و موجبات تشویق نیروهای انسانی را برای توسعه فعالیت های حرفه ای خود باعث شود می‌گوید: مدیریت روابط با مشتریان علاوه برمدیریت تماس ها، جلب مشتریان، عقدقراردادها و پیشبرد امور فروش، مهارت های حرفه ای صنعت و روابط عمومی متبوعه را در نظارت بر محیط ارتباطی و توسعه دامنه نفوذ خود افزایش می دهد.

گفتنی است دکتر قدیمی این مقاله را در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت ارائه خواهد کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد


1395 - 1391 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به ستاد برگزاری هفته روابط عمومی می باشد .