خودداري از خرده‌كاري از الزامات موفقيت سازمان‌ها در امور روابط‌عمومي است

 در آستانه 27 اردیبهشت‌ماه روز روابط‌عمومی، دکتر ولی‌الله سیف مدیرعامل بانک کارآفرین و دارنده مدال زرین روابط‌عمومی در سال 91، مدال زرین سال 1392 را به دکتر مهدی کرباسیان اهداء کرد.

در ابتدای این مراسم سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس ستاد برگزار هفته روابط‌عمومی و دبیرکل کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت به بیان چرایی انتخاب مدیران ارشد حامی روابط‌عمومی و اهدای مدال زرین به آ‌ن‌ها توسط دبیرخانه دائمی کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت پرداخت و گفت: هر جا که مدیر ارشد از روابط‌عمومی حرفه‌ای و متخصص دستگاه خود حمایت کرده، مدیر و کارشناسان روابط‌عمومی آن سازمان توانسته‌‌اند در ایفای نقش خود موفق عمل کنند.

وی قدرشناسی از مدیران ارشد حامی روابط‌عمومی را از سیاست‌‌های این دبیرخانه دانست و گفت: در بررسی‌های بعمل آمده توسط دبیرخانه، دکتر مهدی کرباسیان به دلیل توجه خاص به رعایت حقوق مخاطبان سازمانی و اعتماد و اعتقاد به کارکردهای اثربخش روابط‌عمومی، مناسب دریافت مدال زرین روابط‌عمومی کشور در سال 1392 تشخیص داده شدند.

همچنین دکتر ولی‌الله سیف، مدیرعامل بانک کارآفرین نیز که خود در سال گذشته موفق به دریافت این مدال شده بود گفت: این حرکت، حرکتی زیبا و ماندگار خواهد بود و امیدوارم روابط‌عمومی تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با رعایت حقوق مراجعین، به تسهیل ارتباط بین مردم و سازمان متبوع خود بپردازند.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر مهدی کرباسیان گفت: انصافاً ایشان شخصیتی ارتباطی و مؤثر داشته و همواره از حرکت‌‌های آگاهی‌بخش در سازمان‌هایی که مسؤولیت داشته‌‌اند حمایت کرده‌اند.

دکتر کرباسیان نیز در سخنان خود ضمن سپاسگزاري از حسن ظن برگزاركنندگان کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، گفت: قطعاً اين اقدام شما، يك حركت نمادين براي فرهنگ‌سازي در حيطه روابط‌عمومي است نه يك تقدير براساس سليقه‌اي خاص ودرمورد فردي خاص، زيرا بي شك مديران پرسابقه و ارزشمند بسياري دركشور ما- چه خارج از عرصه‌هاي اجرايي وچه بعضاً در مشاغل اجرايي – سزاوار چنين تقديرهايي مي باشند.

وی با ذکر اين عبارت مشهوراز يكي از اساتيد برجسته روبط‌عمومي كه روابط‌عمومی هرسازمان، لايق مديريت همان سازمان است گفت: مي‌توان چنين استنباط كرد كه ميزان موفقيت يا ناكامي يك سازمان درزمينه تعامل با مخاطبان و مردم، بستگي جدي با ميزان كارآمدي آن سازمان در عرصه ارتباطات اجتماعي دارد .

دکتر کرباسیان ادامه داد: درواقع توجه همه جانبه به ارتباطات اجتماعي يكي از تكاليف اصلي مديريت‌هاست كه ميزاني ازآن به روحيات وتلاش‌هاي حرفه اي وتخصصي مديريت سازمان  برمي گردد و بخش ديگر آن مربوط به برنامه‌ريزي ارتباطي هوشمندانه براي همراه‌سازي افكارعمومي و اعتمادسازي با آنهاست.

وی برنامه محوري و خودداري از روزمره‌گي و خرده‌كاري را از الزامات موفقيت سازمان‌ها در امور روابط‌عمومي

دانست و گفت: استفاده از نيروهاي متخصص و مجرب در امورارتباطي و رسانه‌اي، اطلاع‌رساني شفاف، واقع‌بينانه و بدون اغراق ازبرنامه‌ها،عملكرد و مسايل سازمان، متانت، درست‌گويي، منطق‌گرايي وقدرت اقناع در برابر افكارعمومي، سنجش مستمر افكار مخاطبان ازراه‌هاي علمي و انتقال به موقع انتظارات و مطالبات مردم به مديريت و سازمان، تعامل مناسب باتشكل‌هاي صنفي و نهادهاي مدني و گروه‌هاي مرجع براي انتقال نظرات سازمان به مخاطبان وآگاهي از انتظارات وديدگاه‌هاي آن‌ها از سوي ديگر، حترام به حقوق مردم براي كسب اطلاعات همه‌جانبه درباره سازمان و خودداري از پنهان‌كاري و يا انتشار اطلاعات ناقص و يا نادرست و فراهم كردن امكان تعاملات و ارتباطات مستقيم و رودرو با مخاطبان و ارباب رجوع درحدامكان از دیگر الزامات دستیابی به این موفقیت در روابط‌عمومی سازمان‌‌هاست.

در این مراسم که با حضور جمعی از استادان و مدیران روابط عمومی برگزار شد هر یک از حاضران به ذکر ویژگی‌های ارتباطی دکتر مهدی کرباسیان در طول سال‌ها مدیریتش در دستگاه‌های اجرایی مختلف پرداختند.

پروفسور حسام‌الدین‌بیان، دکتر احمد روستا، دکتر محمد صحفی، دکتر داود زارعیان، جواد قاسمی، ناصر بزرگمهر، ابراهیم رستمیان مقدم، ناصر رزاق‌منش، دکترمحمود ترابیان، یعقوب مشفق، مصطفی درویشی، علیرضا امیرپور، امیرعباس تقی‌پور، امیر لعلی، علی شوقی بنام، بهروز تقی‌پور و سید مهدی محمدی به همراه جمعی از مدیران شرکت‌‌های وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی از استادان و فعالان حوزه ارتباطات، تیلیغات و روابط‌عمومی حاضر در این مراسم بودند.

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید

نظر خود را اضافه کنید.

شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد


1395 - 1391 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به ستاد برگزاری هفته روابط عمومی می باشد .