صنعت مشتری‌مدار چه باید انجام دهد تا بتواند به اهداف خود نزدیک شود؟

احمد یحیایی ایله‌ای، پژوهشگر و محقق ارتباطات در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با ارائه مقاله‌ای به این سؤال پاسخ خواهد داد که نقش روابط‌عمومی‌ها در صنعت مشتری‌مدار چیست؟

 وی در این خصوص گفت: امروزه دنیای کسب‌وکار بر پایه مشتری‌مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده است به گونه‌ای که گسترش و ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است. سازمان‌های مشتری‌مدار درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است» را سر لوحه برنامه‌های خویش می‌دانند زیرا وجود مشتری براي یک واحد اقتصادی و صنعتي علاوه بر آنکه سود مالی به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز فراهم می‌سازد. برای همین احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سال‌هاست که در دنیا رواج پیدا کرده است.

وی افزود: مسلماً براي مشتريان مشکلات سازمان‌ها اهميت ندارد بلكه آنها مي‌خواهند كسي مشكلاتشان را حل نمايد و سازمان مشتري‌مدار سازماني است كه پاسخگویی به همین مشکلات را هدف خود و رضايت مشتري را سرمايه خود و ضامن برگشت سرمايه سازمان مي‌داند.

یحیایی ایله‌ای ادامه داد: از طرفی، بدون شک ملاك واقعي برای ارزش‌گذاری يك شركت، میزان رضايت مشتريان است؛ چیزی که اگر نباشد، هيچ كسب‌وكاري نمي‌تواند ادامه حيات داده و ايجاد شغل کرده يا زندگي كساني را كه در آن كار كرده و به مردم خدمت ارائه مي‌دهند، تأمين نمايد.

وی در پایان گفت: با ارائه مقاله «روابط‌عمومي صنعتي؛ انساني كردن صنعت (اصول طلايي مشتري‌مداري)» در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت به دنبال پاسخگویی به این سؤال هستیم که یک صنعت مشتری‌مدار چه باید انجام دهد تا بتواند به اهداف خود نزدیک شود. در واقع چه اصولي براي مشتري‌مداري وجود دارد كه روابط‌عمومي با رعايت آن مي‌تواند خدماتي بيشتر و بهتر به صنعت و مشتريان ارائه كند؟

دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با عنوان «روابط‌عمومی، صنعت و توسعه بازار» روز یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی، مدیران صنایع، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد


1395 - 1391 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به ستاد برگزاری هفته روابط عمومی می باشد .